12.01.10. Tisdag !

Igår va första skoldagen efter jullovet ju o de va en väldigt bra början på veckan =). Igår innan skolan började fick man sms från Robban som frågade om jag hade tid att fika, jag sa att jag inte kunde för jag hade inga pengar. Han frågade mig sen efter jag hade varit i skolan, om jag på ngt magiskt sätt hade fått pengar, men det hade jag inte men jag fixade det ändå.
Så vi träffades i stan o satte oss på Maddes. Vi satt o drack kaffe o vi snackade hela tiden. 
De va riktigt trevligt. Efter vi hade fikat så ville han ta hål i ena örat så vi gjorde det han hade tänkt töja det lite sen förmodligen.
Men han gjorde det, sen gick vi runt i stan. Efter det så gick vi vid cittadellet o vidare mot slotten sen vidare mot cement. Men vi svängde va innan dess o gick hem till han för han skulle ut med hunden. Så vi gick ut med hunden o gick en runda i stan igen o kollade vad det fanns för bio som gick.
Vi både ville se "Sherlock Holmes". Men just då hade den precis börjat så jag kom med förslaget att sticka till Helsingborg o se den istället. Det tyckte han lät som en bra ide. Vi kollade när den skulle gå o de va då vid 21.15. Men vi tänkte att innan vi kör till Helsingborg så kan vi lika bra äta innan. Så vi stack till Rhodos pizzeria o delade på en pizza sen tog vi hans pappas bil o körde till Helsingborg.
Hans egen bil va inlämnad för att det hade varit inbrott i den. Inte så speciellt roligt. Men de va en riktigt trevlig dag igår o som jag sa innan så va den en bra början på skol veckan.



Mitt nya Schema är väldigt härligt. Jag är ledig varje tisdag hela denna terminen, Riktigt nice :P.
Vi ha typ 2 lektioner varje dag annars sen slutar vi.
Sen på Torsdag denna veckan så är jag också ledig för vår lärare ska göra annat. Bättre kan det väl inte bli?!



Annars idag har jag inte gjort ngt, jag har legat framför soffan hela dagen o bara kollat teve, sen har man ätit lite sen nu sitter jag vid datorn.
Så idag har de varit en seg dag..

Sen måste jag bara skriva detta också. Att "Sherlock Holmes" påminner väldigt mkt om den tecknade filmen "Mästerdetektiven Basil Mus". Holmes med arbetare kallas Watson det gör Basil´s med arbetare också. Dem ha sin lya på Baker Street precis som i "Mästerdetektiven Basil Mus".
Som jag tror så är "Sherlock Holmes" baserad på den teckande filmen "Mästerdetektiven Basil Mus".

Vad tror ni?



Nu har jag skrivit så det räcker för tillfället. Blir väl att skriva mer senare. Annars ska jag försöka skriva imorgon. ;D

<3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0